سیستم تلفنی تحت شبکه وب VOIP خدمات شبکه / VOIP


سیستم تلفنی تحت شبکه، ویپ



 (VOIP (IP انتقال صوت بر پایه پروتکل که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود، امکان استفاده از اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری را برای مکالمات تلفنی نماید. فراهم می در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی ، VOIP  از فنآوری دیجیتال استفاده می‌نماید. پیشرفت شگفت انگیز فناوری در تلفن‌های مبتنی بر IP با حذف مرزهای سنتی، دنیای جدیدی از ارتباطات را برای مدیران هوشمند سازمانها به ارمغان آورده است. برای سازمانها و موسساتی دارای بیش از یک شعبه، نصب و راه اندازی ویپ قادر است ارتباط بین ۱۰۰ها شعبه آنان را برقرار کند که هر کدام از این شعبات نیز خود برخوردار از یک سیستم مستقل تلفنی عادی یا بر بستر IP می‌باشند. با سیستم‌های VOIP دیگر فرقی بین پرسنل این شعبات با پرسنل دفتر مرکزی شرکت از لحاظ تماس گیرندگان نیست چراکه همه پرسنل در یک شبکه تلفنی پاسخگوی تماس گیرندگان خواهند بود.



سیستم‌های تلفنی سیسکو
(CME (Call Manager Express


•    پشتیبانی از حداکثر ۴۵۰ داخلی با توجه به نوع روتر

•    امکان گذارش گیری با استفاده از فرمت CDR

•    امکان اعمال محدودیت و تعریف دسترسی به ازای هر داخلی

•    امکان یکپارچه سازی با نرم‌افزار Microsoft CRM , Outlook

•    امکان کنفرانس صوتی تا ۸ شرکت کننده

•    قابلیت به کارگیری سرویس صندوق صوتی و Auto-Attendant با استفاده از نرم‌افزار Cisco Unity Express

•    امکان تبدیل بین کدک های G723,G729a,G711, و …

•    امکان پشتیبانی از درگاه آنالوگ FXO,FXS و استاندارد‌های دیجیتال PRI , BRI

•    امکان ارتباط تصویری به صورت Station-to-Station


نصب و راه اندازی ویپ
Cisco Call Manager


•    مدیریت و پردازش تماس ها

•    پشتیبانی تا ۳۰۰۰۰۰ داخلی

•    امکان ایجاد کلاستر جهت Redundancy و Load Balancing

•    امکان یکپارچگی با سرویس LDAP نظیر Microsoft Active Directory

•    امکان یکپارچگی با Microsoft Exchange

•    پشتیبانی از پروتکل SCCP, MGCP,SIP,H323

•    پشتیبانی از قابلیت Unified Mobility

•    پشتیبانی از قابلیت Extension Mobility

•    امکان نصب نرم‌افزار Client بر روی گوشی و برقراری ارتباط از طریق WIFI و GPRS

•    پشتیبانی کامل از پروتکل SIP جهت امکان استفاده از IP-Phone های متفرقه

•    نصب و راه اندازی ویپ


نصب و راه اندازی ویپ
Call Manager بر پایه Asterisk


ماژول فکس
•    فکس سرور بدون نیاز به دستگاه فکس

•    تعریف فکس اکانت به ازای هر داخلی

•    امکان ارسال فکس به صندوق پستی کاربر

•    امکان Fax to Mail و Mail to Fax

•    امکان ارسال فکس گروهی


منشی تلفنی دیجیتال (IVR)
•     امکان ایجاد IVR چند زبانه از جمله زبان فارسی

•     ایجاد منشی دیجیتال IVR چن مرحله‌ای

•     دسترسی به از داخل به خارج PBX

•     تعریف PIN جهت دسترسی به مقاصد خاص

•     امکان تعریف حالات مختلف شبانه روز


مانیتورینگ
•    مشاهده وضعیت داخلی ها و Agent ها در سیستم

•    مشاهده تماس‌های موجود در صف

•    امکان شنود در حین مکالمه بدون اطلاع افراد

•    ضبط کامل کلیه مکالمات و شماره‌های گرفته شده

•    امکان ورود به مکالمات


قابلیت ها و امکانات
•    مدیریت متمرکز و ساده با رابط گرافیکی تحت وب

•    اتصال دفاتر مختلف و یکپارچه سازی سیستم تلفنی با ویپ

•    امکان تعریف سطح دسترسی به خطوط شهری و داخلی

•    توسعه آسان و افزایش ظرفیت

•   کنفرانس‌های صوتی و تصویری




دسته بندی: خدمات شبکه / VOIP || تگ های مطلب :